Resistance Flexibility

Resistance Flexibility and Strength Training - RFST, eestikeelse nimetusega Vastupanuvenitus, koosneb kahest olulisest elemendist:
1. treening     2. teraapiasessioon
Meetodi looja on Virginiast pärit Robert (Bob) Cooley. Tema isiklik lugu andis talle ajendi, töötamaks välja teraapialiiki, mis aitaks tal taastuda raskest liiklusõnnetusest. Tal oli sedavõrd suur kirg jälle liikuda nii, nagu enne avariid, et see kandis vilja: oma keha peal leidis ta kõige paremini toimivat liikuvad ja vastusurvega  harjutused, mis on võimelised avama, nagu hiljem ka teadusliku uurimise käigus selgus, tihenenud või armistunud sidekudet

Need ei ole tavalised venitused, vaid asuvad mõttelise skaala teises otsas. Passiivse ja staatilise venituse asemel, kus keha on lõdvestunud, on tegemist aktiivse ja dünaamilisega: liikumine toimub aktiivse lihasega ja kokkutõmbest sirutuse suunas.

Vastupanuvenitus on leidnud rakendust ka tervete ja sportlike inimeste elus, kuna võimaldab lihasele niivõrd hästi liikumisruumi pakkuda, et kõrgendab sportlikku sooritusvõimet ja päris kindlasti ka liikumisnaudingut. Tihenenud või armistunud sidekude ei muuda siis enam kehapiirkondi sisemiselt tuimaks või võõraks, ega nende tasakaalustavaid lihasgruppe ületöötamisest valulikeks. 

Kroonilised ja arusaamatud valud ning kehapinged, näiteks selja-, kaela-, reie- või kätevalud, mis olenemata kvaliteetsest ja kättesaadavast massaaži-, kiropraktika ja füsioteraapia teenusest ikka jälle tagasi tulevad, võivad sageli olla tingitud sidekoe armidest, mida eelnevad meetodid ei ole veel enamikul juhtudest adresseerinud. Bob Cooley proovis samuti kõiki mõeldavaid teraapiaid, kuid midagi jäi ikka puudu.

Kui keha kiropraktiliste korrektsioonide järel ruttu endisesse asendisse tagasi nihkub, võib olla abi sidekoe teraapiast. Vastupanuvenitus muudab sidekoe struktuuri kõikides kihtides ja taastab selle elastsuse ning ainevahetuse. Sidekoe tervist on raske üle hinnata, kuna elusa sidekoe uurimisel selgub järgemööda aina rohkem ja rohkem, mida see sisemine maatriks endast tegelikult kujutab.* 

Elemendid:

1. Vastupanuvenituse treening võimaldab õppida igaühel iseendale sidekudet vabastavaid võimlemisharjutusi ja süvalihastele jõutrenni tegema. See kooslus hoiab keha igapäevaselt liikuva, tugeva ja tervena ning käivitab ainevahetuse ja ergutab ka sisemist enesetervenemise mehhanismi, mille järel võib esmalt tekkida ka kergemaid tervenemiskriisi sümptomeid. Sidekoearmide jäägid liiguvad koos toksiinidega kõigepealt verre ja sealt uhutakse nad vedelikuga välja.

Treeninguna sobib see nii noortele inimestele kui vanuritele, meestele kui naistele. Tegemist pole nn "pehme" treeninguga, kuid liigestele on ta tõepoolest õrn ja lisaks väldib täielikult ülevenitamist, võimaldades ka juba tekkinud vigastustest kergesti taastuda. See aitab lihaseid tugevdada ja liigeseid stabiliseerida, et kukkumisest või nihestamisest ei tekiks raskeid traumasid. 

See  treening  on kahtlemata neile, kes on otsustanud oma tervise ja heaolu eest, samuti liikuvuse ja noorusliku keha ning mõnusa meeleolu säilitamise eest ise vastutuse võtta.

2. Vastupanuvenituse teraapia on üks-ühele tehtav kehatöösessioon. Klient on enamasti pikali ning osutab igale liigutusele füüsilist vastusurvet, mida teraapia võimaldaja ületab, viies jalga või kätt algasendist lõppasendisse. 

Lahendust võib leida: sidekoe armistumisest tingitud piiratud liikumisele, jäsemete tuimusele, kroonilistele valudele, ainevahetuse loidusele, rühihäiretele, meeleoluhäiretele (keha-meele seose väljendumine), operatsiooniarmidest tingitud valudele ja liikumatusele jpm. 
NB! Tegemist on sidekoe mõjutamisega. See ei ole meditsiiniline sekkumine. Vastunäidustused: Kui teil on tromboosioht, südame- neeru- või maksapuudulikkus, vähktõbi või lõppstaadiumi rasedus, siis antud meetod ei ole teile praegu hea. Paraku pole tõsiste liigeserobleemide puhul seda meetodit võimalik rakendada. 

Vastupanuvenituse teraapia ei koosne niivõrd isoleeritud harjutustest, kuivõrd individuaalselt kohapeal leitavate, täpselt õigete liikumisteekondade läbimisest. Sellise tunnetuse omandamine võtab terapeudil aega kuid, kui mitte aastaid. Samuti areneb vastuvõtja kehataju ning keha-meele koostöö. Algul on see kindlasti uus ja äärmiselt põnev väljakutse!


*Lugemiseks:
J. C. Guimberteau

Fascia Congress

Fascia Research Society
Lihassidekoe liinid
Arutelu kehataju taastamisest 
Mehhano- ehk liikumisretseptoritest
The Genius of Flexibility - Bob Cooley stuudio
Wood, R., Touching Light. How To Free Your Fiber-Optic Fascia; True Body Publishing, 2015


Vastused puuduvad

Email again: